همه چیز درباره سریال خاندن اژدها؛ تعداد قسمتها و داستان
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۴۶۷۸
فرارو- سریال خاندان اژدها به عنوان پیش درآمد سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت، قرار بود که براساس زمان بندی شبکه اچ بی او (HBO) بامداد فردا ۳۱ مرداد ماه از این شبکه منتشر شود. اما آنطور که برخی از رسانههای بین المللی گزارش داده اند، قسمت اول این سریال، یک روز زودتر در شبکههای اجتماعی لو رفته است.
به گزارش فرارو، سایت Meaww گزارش داده که طرفداران سریال بازی تاج و تخت، قسمت اول سری جدید را زودتر دیده اند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در هر صورت بیایید به جزئیات این سریال بپردازیم. طبق اعلام شبکه اچ بی او (HBO) قرار است که فصل اول خاندان اژدها در ۱۰ قسمت پخش شود. اما فعلا خبری از ساخت فصل دوم آن نیست. شاید تولیدکنندگان خاندان اژدها منتظر استقبال عمومی از فصل اول هستند تا ساخت فصل دوم را تمدید کنند.
داستان سریال خاندان اژدها در مورد چیست؟اگر هشت فصل سریال تاج تخت را دیده باشید، احتمالا در جریان هستید که فصل اول خاندان اژدها بر اساس رمان خون و آتش نوشته جرج آر آر مارتین ساخته شده و به دوران خاندان تارگرین میپردازد. به دورانی که این خاندان در قدرتمندترین زمان خود قرار داشتند. در واقع این سری قرار است که ۲۰۰ سال پیش از سریال بازی تاج و تخت را روایت کند.
در این سریال همچنان قرار است شاهد حضور اژدها باشیم. اما با این تفاوت که هم تعداد اژدها بیشتر و هم اژدهاسواران متعدد و ویژگیهای متفاوتی دارند. مثلا سازندگان اشاره کرده اند که در این فصل شاهد حضور ۱۷ اژدها خواهیم بود. این در حالی است که ما در سریال بازی تاج و تخت سه اژدهای دنریس را دیدیم که در نهایت یکی از آنها به دست وایت واکرها افتاد و رئیس آنها به اژدهاسوار بدل شد.
با این حال آنچه از داستان خاندان اژدها میدانیم این است که بسیاری از اژدهایان وستروس در جریان فوران آتشفشانی والیریا کشته شدند، اما در ان سو اژدهایان متعلق به خاندان تارگرین همگی از این ماجرا جان سالم به در بردند. اژدهایانی که برای تسخیر هفت قلمرو به کار گرفته خواهند شد تا صحنه نبرد خونین میان این خاندان را شکل بدهند.
منتقدان در مورد خاندان اژدها چه میگویند؟زمانی که آخرین فصل سریال بازی تاج و تخت منتشر شد، تنها ۵۵ درصد از منتقدان در راتن تومیتوز از دیدن این سریال ابراز خرسندی کردند. اما پس از آن ثمره تلخ، حالا حدود ۳۴۴ نقدی برای خاندان اژدها در راتن تومیتوز به ثبت رسیده که رضایتمندی آنها از این سری را ۸۵ درصد نشان میدهد. عددی که نسبت به فصل هشتم هر چند رضایت بخش است، اما در قیاس با فصلهای اول تا هفتم قابل توجه نیست.
جالب است بدانید که رضایتمندی منتقدان از فصل اول بازی تاج و تخت ۹۰ درصد بود که در فصلهای دوم به ۹۶ درصد، در فصل سوم به ۹۶ درصد، در فصل چهارم به ۹۷ درصد، در فصل پنجم به ۹۳ درصد، فصل ششم به ۹۴ و در فصل هفتم به ۹۳ درصد رسید.
با این وجود فعلا باید دید که در پایان فصل اول خاندان اژدها رضایتمندی منتقدان دوباره به بالای ۹۰ درصد میرسد یا باز هم تجربه تلخ فصل آخر بازی تاج و تخت تکرار میشود. اشتباهی که بعید به نظر میرسد دو بار از سوی سازندگان تکرار شود.
منبع: فرارو
کلیدواژه: سریال خاندان اژدها سریال بازی تاج و تخت فصل اول
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نقد فیلم مست عشق / شکستی مفتضحانه برای حسن فتحی
مازیار وکیلی در رویداد۲۴ نوشت: حسن فتحی سابقهای طولانی در ساخت فیلمها و سریالهای تاریخی دارد؛ فیلمها و سریالهایی که البته کیفیت یکسانی ندارند: «پهلوانان نمیمیرند» سریال خاطرهانگیزی بود که داستانی بکر و اصیل داشت و به سرگذشت پهلوانان ایرانی در عصر قاجار میپرداخت. «شب دهم» امروز یک اثر کلاسیک در حوزه سینمای دینی به حساب میآید و نمونه درخشانی است از دراماتیزه کردن مضامین دینی به شکلی که برای مخاطب جذاب باشد. سه فصل سریال «شهرزاد» هم که مهمترین و جنجالیترین سریال فتحی در سالهای اخیر به حساب میآید؛ یک مثلث عشقی جذاب در کنار بازی بازیگران مشهور از شهرزاد سریالی ساخت که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد. حواشی مالی و سیاسی سریال هم باعث شد تا شهرزاد تا مدتها در صدر اخبار باشد و منتقدان و تحلیلگران بسیاری را وادار به واکنش کند.
«روشنتر از خاموشی» داستان زندگی یکی از نامدارترین فلاسفه و عرفای ایران در عصر صفوی بود. فیلسوفی که عقایدش در زمان حیات بسیار مورد تکفیر متکلمین قشری قرار گرفت، اما بعدها به قدری عالمگیر و تاثیرگذار شد که بسیاری از محققان و پژوهشگران اعتقاد دارند انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ متاثر از تفکرات ملاصدرا و حکمت متعالیه است. فتحی در «روشنتر از خاموشی» به خوبی نشان داد که خوب میتواند مضامین عرفانی را در بستر یک درام تلویزیونی روایت کند. فتحی در این کار از ظرفیتهای داستانی دوران تاریخی زندگی ملاصدرا هم به درستی استفاده کرد و بسیاری از تحولات تاریخی ایران در آن دوران را نمایش داد. بهنحوی که شخصیت شاه عباس در این سریال، ارزشی هم پای ملاصدرا پیدا کرده بود.
مجموعه این تواناییها، فتحی را تبدیل به بهترین گزینه برای ساخت درامهای تاریخی با مضامین عرفانی میکرد. به همین خاطر بود از زمانی که اعلام شد «مست عشق» که به رابطه پرمناقشه شمس و مولانا میپردازد را حسن فتحی میسازد همه خیالشان راحت شد که فیلم اگر یک شاهکار نباشد استانداردهای لازم برای یک اثر جذاب را دارد؛ اما این خیالی خام بود. برخلاف توقعات اولیه، «مست عشق» اثری است ضعیف که نتوانسته ذرهای از رابطه پیچیده این دو عارف نامی را به تصویر بکشد.
حسن فتحی همیشه عادت دارد که از دو عنصر برای هرچه جذابتر تعریف کردن داستانهای تاریخی خود استفاده کند. اولین عنصری که فتحی از آن استفاده میکند تعلیق است. مثلاً در شب دهم تعلیق لو رفتن اجرای تعزیه توسط حیدر خوش مرام بود که تماشاگر را تا پایان مشتاق تماشای سریال نگه میداشت. یا در پهلوانان نمیمیرند تعلیق پیدا شدن قاتلی که تمام پهلوانان شهر را میکشت باعث جذابیت سریال میشد. فتحی تلاش کرده بود در مست عشق هم از تعلیق به شکل بهینهای استفاده کند. فتحی دقیقاً داستان مست عشق را از جایی شروع میکند که ماموران حکومتی در قونیه به دنبال قاتل شمس تبریزی میگردند. فتحی تلاش داشته تا از این تعلیق برای جذابیت داستانی ثقیل و پیچیده استفاده کند.
اما خیلی زود و در میانه راه ماجرای قتل شمس فراموش میشود تا فتحی بر روی ماجراهای عاشقانه فیلم تمرکز کند. همان ماجراهای عاشقانهای که محور اصلی جذابیت برخی از سریالهای حسن فتحی بوده است. در «مدار صفر درجه» عشق یک پسر مسلمان بنام حبیب پارسا به دختری یهودی بنام سارا آستروک بود که داستان تاریخی این سریال را جذاب میکرد. یا در سریال «شهرزاد» مثلث عشقی شهرزاد، قباد، فرهاد بود که داستان را پیش میبرد. برای همین فتحی در مست عشق هم تصمیم گرفته از این عنصر برای هر چه جذابترشدن سریال استفاده کند.
به عنوان، فتحی تاکید زیادی بر روی عشق پاک و آسمانی شمس تبریزی و کیمیا خاتون میشود. در حالی که روایتهای تاریخی خلاف این موضوع را نشان میدهد. اما موضوع این جا است که نمایش این عشق به جای آن که بر جذابیت فیلم بیفزاید آن را تا حد سریالهای مبتذل ترکیهای پایین آورده است. این موضوع درباره عشق اسکندر و مریم هم صدق میکند. پرداخت سطحی فتحی باعث شده این داستانهای عاشقانه به جای این که به کمک خط اصلی قصه (یعنی رابطه پر فراز و نشیب شمس و مولانا) بیایند آن را در حاشیه قرار داده و منحرف کردهاند.
نمایش مضامین عرفانی که با احوال درونی و فردی شخص سر و کار دارد در مدیوم سینما کار بسیار سختی است. چون مدیوم سینما تصویر است و تصویر اجازه تخیل و تحلیل را به تماشاگر نمیدهد. به همین خاطر است که اکثر کارگردانان بزرگ سینما برای بیان مضامین عرفانی و الاهیاتی سراغ داستانهای روزمره میروند و میکوشند این مضامین را در دل یک داستان ساده و معمولی قرار دهند. مثلاً اسپیلبرگ در برخورد نزدیک از نوع سوم از دل یک داستان علمی تخیلی مضامین عرفانی و الاهیاتی زیادی بیرون میکشد یا دیوید لینچ در داستان سرراست داستان سفر یک پیرمرد با ماشین چمنزنی را بستر مناسبی برای نمایش احوال باطنی او میبیند. یا حتی مجید مجیدی هم برای بیان نگاه عرفانی خود سراغ داستانهای روزمرهتر میرود.
صحبت از عرفان روی پرده نقرهای سینما کار بسیار خطرناکی است. چون میتواند تماشاگر را دچار سوءتفاهم و سوءبرداشت کند. اتفاقی که برای مست عشق هم اُفتاده است. رابطه شمس و مولانا به قدری عمیق و پیچیده است که نمیشود شکل و کیفیت آن را در زمان صد دقیقه برای تماشاگر توضیح داد و همین عدم توضیح درست و دقیق است که در نهایت باعث میشود تماشاگر چیز زیادی از آن سردرنیاورد و خسته شود.
مست عشق برای فتحی یک شکست کامل است؛ چه از لحاظ داستانی و چه از لحاظ نحوه مواجهه با یک مضمون پیچیده. استراتژی غلط فتحی باعث شده تا تمام ظرفیتهای مست عشق از دست برود و فیلمی با این حجم از هزینه و استفاده از ستارگان بزرگ سینمای ایران و ترکیه تبدیل به فیلمی سطح پایین شود. فیلم تنها به مدد حاشیههای پرتعدادی مانند مخالفت برخی مراجع به ساخت فیلم به دلیل تبلیغ صوفیه، مشهور شده است نه کیفیت نهایی خودش.
tags # سینما سایر اخبار اسرار تکامل آلت جنسی؛ رابطه جنسی انسانهای اولیه مثل گوریلها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غولپیکری که توسط انسانها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی میشوند (تصاویر) کشف پرنده عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!